We zijn los - Reisverslag uit Friesland, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu We zijn los - Reisverslag uit Friesland, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu

We zijn los

Door: Jan Postma

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Mei 2019 | Nederland, Friesland

Velen zullen deze blog nu voor het eerst zien, welkom.
In het vorige verslag heb ik het doel van deze actie omschreven.
-We zijn nu goed van start dwz:
-We hebben een 40FT container bij onze werkplaats in Heerenveen
-We krijgen (en kopen voor een zacht prijsje) diverse machines en
gereedschappen, we kunnen nog meer gebruiken. Er staan al een aantal
oude machines gestald bij onze vrienden van Grondverzet van der Wal
in Noardburgum.
-Stichting Gered Gereedschap wil ons helpen met opgeknapte
handgereedschappen.
-Er hebben zich al enkele vrijwilligers gemeld, we zoeken nog meer.
-Jan Dros, Leo Groendijk en ondergetekende gaan in juli'19 2 weken naar vorige projecten in Rwanda en naar de 2 nieuwe projecten in Tanzania om de levering en ontvangst van de machines en gereedschappen voorjaar/zomer 2020 voor te bereiden.

Vandaag heb ik samen met Tjeerd Peter van der Veen van Technopark een rondlooppennenbank in de container getakeld, zie foto. Tjeerd Peter heeft de takelinstallatie bedacht en die werkt prima.
Vorige week heeft Jan Dros een aanvoerappparaat, een zandsteen-slijpmachine en een draaibank opgehaald en met Tjeerd Peter in de container getakeld.
Collega Sjoerd Scholten van Metaal heeft al enkele machineonderdelen gerepareerd en collega Arjen de Boer (Autotechniek) gaat een cirkelzagen-slijpmachine repareren/opknappen.

Op Hemelvaartsdag 30 mei en de vrijdag er na wil ik graag met enkele vrijwilligers machines opknappen, vooral met schuurpapier, verfkwast en vetspuit. Wellicht zijn er nog wat ingrijpender reparaties nodig maar dat zien we dan wel.

• 11 Mei 2019 - 06:18

Pytsje Kampen Van Der Heide:

Wij zijn los ,mooie titel om mee te starten met TimmerenaanTanzania. Leef met jullie mee en voel me zeer betrokken!! Blij met positive instelling;Be positive and all thinks will happen!! Lawearje mar moai troch en hâld de seilen goed oan de wyn.
    Groetnis fan Pytsje

• 13 Mei 2019 - 07:49

Henk Damhof:

Mooi Jan,

Het lijkt wel of de oude tijden herleven!

grt,

Henk

• 08 Januari 2020 - 19:09

Pytsje Kampen:

Krijg een blij gevoel van binnen ,als ik over jullie doen en laten lees, hoop echt dat er nog meer vrijwilligers binnen stromen .Vele handen geven licht werk is hier ook aan de orde.
    Deze slogan kwam bij mij boven: wat doen voor een goed doel ,geeft je vast en zeker een goed gevoel.
    Groetnis fan Pytsje