Morgen een spannende dag. - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu Morgen een spannende dag. - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu

Morgen een spannende dag.

Door: Jan Postma

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 Februari 2020 | Nederland, Heerenveen

Vandaag hebben Rients Hoekstra en ondergetekende alle kleine gereedschappen en materialen gesorteerd en in 2 gelijkwaardige delen verpakt, de werkplaats van Technopark leek wel een bouwmarkt. Morgen gaan de container definitief inladen.
Eerst moeten de spullen voor Kilangala en Sumbawanga er in.
Vanavond heeft Jorrit nog de schakelkast voor Kliangala afgemaakt zodat die er morgen in kan. De kast voor Moshi kan zaterdag nog wel.
Op halverwege in de container gaan er een netje spannen, zodat de 2 losadressen niet de verkeerde dingen krijgen.

Deze week hebben we nog van alles en nog wat als schenking binnen gekregen:
Van Bouwbedrijf Kimsma uit Leeuwarden 2 kruiwagens,
van Joh. Bosgra b.v. uit Hurdegaryp allerlei attributen nodig voor de kettingzaag,
van Gerrit Wijers uit Groesbeek een betonmolen en een kleine cirkelzaag, van Gebr. De Jong Automobile uit Leer Duitsland 6 autoventilatoren t.b.v. de Houtdroogkamer.
Jellie Jansen regelde nog een compressor en allerlei hangereedschap.
Rients regelt alles wat los en vast zit, 2 zonnepanelen voor het houtdrogen, 2 hamerboormachines + boren en ankers om de machines aan de vloer vast te zetten.
Jan Dros heeft bij een computerbedrijf een heeeeeele grote printer/copier geregeld, echt een knoert van een ding.

Ondertussen zit ik in mijn hoofd te puzzelen hoe we morgen alles in die container moeten puzzelen, ik weet écht niet of het wel gaat lukken. Een paar dingen zouden we daar kunnen missen maar dat is dan wel heel jammer. Misschien moeten we morgen de grote filterkasten van de afzuiginstallatie wel uit elkaar schroeven om het geheel kleiner te maken.

Andries Turkstra van Handelsonderneming Turkstra uit Sneek gaat ons morgen helpen de container te beladen, hij heeft dat voor zijn bedrijf vaak gedaan. We mogen de heftruck van buurman Tegeloutlet Heerenveen lenen, dat scheelt veel sjouwwerk.

Ach, ieder wil wel een steentje bijdragen.
Zo heeft de fam. Lassche uit Vollenhove geregeld dat de opbrengst van de goede doelen dag van hun kerk ten gunste van dit project komt, zij wisten toen nog niet dat hun zoon Kyllian mee zou gaan naar Moshi, tezamen met nog 5 studenten en 2 docenten van het Friesland College.

Als morgen alles vlot de container in rolt ben ik helemaal happy!

Wordt vervolgd.

Jan P.

• 20 Februari 2020 - 17:34

Pytsje Kampen:

Dat wurd stalle mannen ,mar it komt goed der oer haw ik gjin noed.
    Dochs jim witte self it beste as der wat efter blieuwe moat dan is dat sa: fol is fol idee handhave .
    Ik nim it petsje foar jim ôf al haw ik die net op .Haw jim alledagen folgje mochten en haw nea it idee hân se steane mei de hannen yn t hier ,dus komt it moarn ek wol wer klear. En ik haw ek in grut fertrouwen yn Andries ,dy soarget wol foar in stabiele container.
    Wij koene de container folgje des tiids wit wij ut ervaring, kin dat ek oan joun wurde foar de folgers?
    No earst mar effe bekomme nei sa,n drokke periode ,dy,t jim fanself ek ervaren ha mei al dy stipe en steun en spullen dy,t jim skonken binne.VAAR WEL container en kom safe oan yn Dar es Salaam.Hoop dat jim net sa,n protte gedonder krije mei it spul der.Advies van Moses en mij ,die 14 dagen pleite moesten voor dat de tractor uit de haven reed.! En maar dokke!!! Wij Moses en ik hebben toen de Nederlandse ambassade er bij gehaald en hatekadë, de tractor kregen we zo mee tip en groet fan Pytsje