Leuke vorderingen - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu Leuke vorderingen - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van Jan Postma - WaarBenJij.nu

Leuke vorderingen

Door: Jan Postma

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 September 2019 | Nederland, Heerenveen

Vorige week hebben we de verzameling machines en gereedschappen weer aardig uitgebreid. Van Gerrit Wijers uit Groesbeek mocht ik een flik aantal freesblokken, wat zaagbladen en een bandschuurmachine gratis meenemen, in Eindhoven heb ik een oude pennenbank gekocht van ± 100 jaar oud. In Valkenswaard heb ik van Gerrit en Majo Klitsie een slijpmachine voor schaafmessen en een spaanafzuiger gekregen. Vrijdag 20 sept heeft Harrie v/d Veen de machine gedemonteerd. Zaterdag heb ik alle onderdelen met een hogedrukspuit schoongemaakt. vrijdag 27 is Harrie weer begonnen met opbouwen. Jorrit heeft de motor, schakelaar en stekker weer aangesloten en metaal-collega Sjoerd Scholten heeft een nieuwe motorwip er voor gemaakt.
Jan Dros heeft de messenslijper grondig schoon gemaakt en gesmeerd.

Afgelopen donderdag bracht de vrachtwagen van Triple E uit Joure een lintzaagmachine en een stationaire bovenfrees, van Rein Galama hebben we nog een vlakbank en langgatboormachine gekregen. De lintzaag heeft nog een stevige beurt nodig, de andere machines zijn in prima staat dus wat schoonmaken, smeren een vaste pallet er onder en in de container.

Sjoerd heeft een cirkelzagenslijpmachine opgemeten en gaat met zijn studenten onderdelen maken, zodat er ook lintzagen mee geslepen kunnen worden.

Alle sponsoren en vrijwilligers, hartelijk dank.
Wie wil mee helpen, eventueel op een zaterdag, van harte welkom.
Heb je nog spullen voor houtbewerken, bouw, metaal of kleermaken die we zouden kunnen gebruiken geef me dan even een seintje.

Wil je automatisch op de hoogte blijven van deze blog, laat je emailadres achter of stuur me een whats-appje

Jan Postma 06-30147564